Social media w biznesie - czy warto?

wszyscy robili strony internetowe, tak teraz wszyscy oferują "social media". Skąd ten efekt? Wiadomo, popularność Facebooka...jest bardzo duża, pojawia się więc idea, by wykorzystać to narzędzie do prowadzenia biznesu. Można z

Social media w biznesie - czy warto? Chcesz wiedzieć o co chodzi z social media marketing? Przeczytaj nasz artykuł! A jeżeli chcesz skorzystać z oferty, to zobacz

Wybierz dobrą agencję social media

Tak, jak wcześniej wszyscy robili strony internetowe, tak teraz wszyscy oferują "social media".

Skąd ten efekt? Wiadomo, popularność Facebooka...jest bardzo duża, pojawia się więc idea, by wykorzystać to narzędzie do prowadzenia biznesu. Można z pomocą tego kanału promować swoje usługi, tworzyć bazę klientów, dbac o swój PR w sieci. Jednak trzeba to wykorzystać dobrze. Niestety, nie wszystkie firmy oferujące usługę prowadzenia firmowego fanpejdża, robią to dobrze. Wiele z nich nie zatrudnia nawet dobrych copywriterów, obeznanych w social media. To, co wydaje się łatwym sposobem na zarobienie, może być gwoździem do trumny. Zamiast zyskać na wizerunku, można całkiem dużo stracić, lub nawet wyrzucić pieniądze w błoto.


Kiedy nie warto inwestować w fanpage na Facebooku?

Zanim wpadniesz na pomysł - "zróbmy sobie Facebooka", zastanów się, czy twoja firma tego potrzebuje. Jeżeli masz wybitnie lokalny zasięg, to może nie mieć sensu.

Przede wszystkim ludzie korzystają z mediów społecznościowych w celach rozrywkowych. Spędzają w ten sposób swój wolny czas. Nie mają wtedy nastroju do podejmowania decyzji konsumenckich. Sprawdza się promowanie firm nastawionych na rozrywkę - puby, restauracje, kina, itd. Ale czy sprawdzi się promowanie w ten sposób innych usług, jak na przykład warsztatów samochodowych? No raczej słabo. W tym celu ludzie nie używają facebooka, ale Google.

Social media ma sens jako uzupełnienie promowania firmy w internecie. Jednak samo w sobie jest formą reklamy tak samo mało skuteczną jak billboard.


Social media marketing - co to jest?

Social media marketing: jest to (pl. marketing w mediach społecznościowych) - zjawisko polegające na zdobywaniu uwagi oraz generowaniu ruchu internetowego przy pomocy serwisów społecznościowych. Do promocji marki wykorzystuje się takie portale społecznościowe jak Facebook, Twitter, LinkedIn, Yelp, Youtube czy blogi. Media społecznościowe w ostatnim czasie odgrywają coraz większą rolę w działaniach marketingowych wielu firm, ze względu na fakt, że są łatwo dostępne dla wszystkich, którzy mają dostęp do internetu. Social media marketing umożliwia bezpośredni dostęp do pożądanej grupy docelowej, a dodatkowo obniża koszty działań marketingowych.

Social Media Marketing wykorzystuje zaangażowanie klienta na portalach społecznościowych, wobec marki lub produktu. Głównym celem działań z zakresu Social media marketing nie jest efekt sprzedażowy, ale budowanie wizerunku marki. Materiały do kampanii marketingowych tworzy się, nie tylko po to by zdobyć uwagę klienta, lecz przede wszystkim w celu zachęcenia go do dzielenia się nimi ze swoimi znajomymi. Skutkuje to zwiększeniem wiarygodności przekazywanej treści, gdyż pochodzi ona z zaufanego źródła.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Social_media_marketing



© 2019 http://najlepsze-dowcipy.lapy.pl/